Alweer dik een week geleden was het zo ver, ik ging vijf daagjes op vakantie met een hele goede vriendin zonder kindjes naar het prachtige eiland Ibiza. Ik vond het best wel spannend maar ik had er ook erg veel zin in. Van te voren hadden we al wat dingetjes uitgezocht wat we eigenlijk niet wilden missen in deze dagen. Van de vijf dagen heb ik een dagboekje gemaakt. En voor het eerst heb ik een vlog gemaakt! Zie hier de link! Vind je hem leuk? Laat dan gerust een berichtje achter!

Dag 1: pluk de dag, om 2.15u in de auto richting Schiphol. Onze vlucht ging namelijk om 6.00u al. We konden in alle rust gemakkelijk inchecken en boarden. We hadden twee mooie plekjes bij het raam en waren binnen 2.5 uur al aangekomen op Ibiza, we zaten samen met Wesley en Yolanthe op de vlucht. Onze transfer naar het appartement stond vrijwel bij aankomst al klaar. We konden inchecken bij het appartement maar moesten helaas erg lang wachten tot onze kamer klaar was. Ondertussen zijn we dan ook even gaan ontbijten, naar het strand geweest, boodschapjes gehaald en even ontspannen bij het zwembad van het appartementencomplex. Eenmaal alle koffers uitpakt gingen we begin van de avond lopend richting Ibiza-stad / Figueretas voor het diner, een heerlijke pizza aan het strand. Beide waren we best wel moe van de lange dag en besloten lekker vroeg naar bed te gaan.

Dag 2: het eerste ontbijtje in het restaurant van ons verblijf. Ik geniet enorm maar het besef dat ik nu even zonder kindjes weg ben komt toch deze ochtend steeds meer binnen en stiekem mis ik ze enorm. Ik kan wel huilen haha. Tijd voor wat afleiding en we besluiten om via de receptie een auto te gaan huren om zelf te gaan touren over het eiland. Beste keuze ever en echt een dikke aanrader. Vooral die Fiat Panda. We zijn naar de Hippie markt in Punta Arabi gegaan net als heel veel andere Nederlandse toeristen, het is mega grote gezellige markt met veel kraampjes en muziek. Na wat souvenirs te hebben ingeslagen gingen we op weg naar Es Vedra, de bekende rots. Super mooi uitzicht en vlakbij een strandje (cala vadelle) met helderblauw water. Dit is een perfect plekje om wat leuke foto’s te maken. Het word al laat en we gaan verder naar het noorden, Sant Antonio, voor het kijken van de zonsondergang. Op aanraden van onze receptioniste gaan we naar een restaurant Golden Buddha. We hebben een mooi plekje, heerlijke (alcoholvrije) cocktails en nacho’s. Het was alleen een bewolkte zonsondergang, maar wel erg mooi door de roze gekleurde lucht erom heen. De wegens van Ibiza zijn trouwens steil en veel scherpte bochten. Het autorijden was wel even wennen omdat Nederland vrijwel vlak en recht is.

Dag 3: Vandaag hadden we een dagje Suppen gepland. Stand Up Paddeling. Dit hadden we voor vertrek al geregeld want we wilden dit beide erg graag gaan doen. We werden opgepikt bij het appartement en gingen met de groep naar de oostkant van Ibiza, Cala Xarraca. Eenmaal gewend op het board in het water gingen we paddelend langs de rotsen naar een soort baai met grotten waar je in kon. Het water is helderblauw, we zien er zelfs kleine kwallen en visjes zwemmen. We konden tijdens het suppen helaas geen foto’s maken of filmen. Gelukkig deed onze te leuke instructeur dit met een go –pro camera. We hebben ongeveer 3 uurtjes op het water gezeten, dit was lang genoeg want eenmaal in ons appartement terug vielen we beide als een blok in slaap. ’s Avonds gingen we dineren bij Retro Gusto in Ibiza Stad. Een hippe resto bar midden in de stad met heerlijke salades en verse jus d’orange.

Dag 4: Wauw wat vliegt de tijd, dag vier al weer. Time flies when you’re having fun. Vandaag hadden we een dag Formentera gepland. Met een boot gingen we in ongeveer 45 minuten naar het eiland naast Ibiza. Op Formentera hebben we een fiets gehuurd en fietsen we naar een van de stranden, Playa de ses Illettes. Dit was voor ons de eerste keer dat we op het strand lagen en even helemaal niets deden. En bij komen van de hobbelige fietstocht. Het was erg druk op het strand en we lagen schijnbaar naast een bekende spaanse jongeman, er kwamen regelmatig jonge meiden langs die vroegen of ze met hem op de foto mochten. We weten alleen nog steeds niet wie het is. Op het strand komen verschillende verkopers met vers fruit en cocktails. Erg verfrissend want het was warm en ik verbrandde ondanks het regelmatig insmeren met zonnebrand. Met de boot van 17.00u gingen we weer terug naar Ibiza, even opfrissen in het hotel en weer de stad in. Dit keer meer naar Playa d’en bossa. Hier langs het lange strand staan de bekende hotels, Ushuaïa en het Hard Rock hotel. Op de valreep kwamen we ook nog langs een hippie markt van Playa d’en bossa. Hier leken wel een paar dezelfde kraampjes te staan als in Punta Arabi. Tijdens onze looproute naar Ibiza-stad komen we regelmatig mensen tegen die je tickets willen verkopen voor de grotere feesten en discoteken op Ibiza. Bijna bij elk restaurantje staan ze en spreken ze je aan, Ibiza staat natuurlijk ook wel bekend als party eiland. We dineerde wederom langs het strand, een heerlijke pasta en crème brûlée als dessert.

Dag 5: De laatste dag, ontbijten, koffer inpakken en uitchecken. We hebben een avondvlucht en kunnen onze koffers in de locker van ons appartement de gehele dag daar achter slot achterlaten. We besluiten lopend naar de haven en Dalt Villa te gaan, dit is het oude gedeelte van Ibiza-stad. We kochten de laatste souvenirs, maakten bij elke palmboom foto’s en genoten nog even van het heerlijke eten en de zon. Want ondertussen in Nederland regende het lekker. We gingen terug naar het appartement voor de koffers en onze transfer naar het vliegveld is op tijd. Op het vliegveld kunnen we snel inchecken maar moeten we langer dan gepland wachten op ons vliegtuig want deze had vertraging doordat het erg druk was in het europees luchtruim. Onze piloot kon deze vertraging in de lucht inhalen en hadden we uiteindelijk maar een kwartiertje vertraging.

Ik heb tijdens deze dagen genoten met hoofdletter G. Het was gezellig en we deze dagen alleen maar leuke dingen gedaan. In het begin vond ik het wel wat “raar” om zonder kindjes op stap te zijn, ik ben dit totaal niet gewend en mistte ze dan ook enorm. Vooral de eerste dag. Als we het erover hadden schoot ik al vol en ik wilde er dan liever ook niet over praten. Ik wist natuurlijk dat ze in hele goede handen waren bij de oppas, ik kreeg ook elke dag een foto en een berichtje dat alles goed ging. Naar mate de dagen volgden merkte ik dat ik er wel weer over wilde praten, misschien kwam dit ook omdat we na dichter bij het naar huis gaan aan zaten. Thuis komen en je kindjes platknuffelen is “the best feeling ever”. Er even uit is fijn maar thuis komen is eigenlijk nog veel fijner. ♥

Zijn jullie wel eens zonder kindjes op vakantie geweest?